22 Eylül 2011 Perşembe

Yüzeysel saha derinliği...mi?

Dün akşam siz muhteşem muhteşem dizi izlerken, ben fotoğrafçılık kursumun 2. dersinde kompozisyon kaydırma,tam/yüzeysel saha derinliği,diyafram öncelikli çekim gibi yeni kavramları hem kafama hem de defterime yazmaya çalışıyordum. Bu işi bilenler gülüyordur muhtemelen bu çaylağın yazısına :)
Buyrun bunlar da ilk denemelerim;









Ne kadar da anlamlı değil mi !
Görmemişin kursu olmuş,kalkmış fotoğraf diye bunları koymuş :))

İyi bakın kendinize...

12 yorum:

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

ama ama ama neden öyle diyorsun bence çok hoş fotoğraflar ayrıca soda şişelerini pek severim :) üstelik ben bu söylediklerinin hiç birini bilmiyorum ..... inşallah günün birinde öğrenme fırsatım olur. Kahve Dükkanı kolaylıklar diler...

cafenoHut dedi ki...

Yok bana yazdıkların pek bi bilimsel geldi.. Diyafram falan kullanmışsın cümle içinde:))
İlk çalışmalar da adı üstünde çalışma.. Bilimsel değeri var yani...
Ben de bir fırsat bulup başlayabilsem kursa.. Sen nereye gidiyorsun, nedir yani kurs maceran???

Yemek Atlasi dedi ki...

Harikasın Müjde'cim. Özünü kapmışsın işte :)
İşin pratiğe kalmış artık!

Neşeli Günler dedi ki...

Leyla'nın Kahve Dükkanı; soda şişeleri konuyu renklendirdi :) umarım istediğin zamanda istediğin yerde öğrenirsin. Neşeli Günler teşekkür eder ;))

Neşeli Günler dedi ki...

cafenoHut; nasıl yani demek istiyorum. ben seni kursa gidiyorsun sanıyordum! sen aslında farkına varmadan bunları yapıyorsun. benimkisi yıllardır istediğim birşeydi. ama bir türlü olmadı. ya saatler uymuyordu,ya da haddinden fazla pahallıydı kurslar. ama şu son 1 yıl ciddi araştırdım. facebookta bir sayfa buldum,takip ettim. hoca kimseyi başından savmıyordu,hemen her konuda bilgisi vardı,saha çalışmaları falan düzenli ve yüksek katılımlı oluyordu. nihayetinde sonbahar sınıfı açılıyor diye ilan ettiler.biz de hemen kayda gittik. ve macera başladı :) henüz 2 ders oldu ama doğru yerde olduğuma eminim :D umarım sen de bir fırsatını bulup pekiştirirsin.
onlar ermiş muradına desem olacak. amma uzun yazmışım :P

Neşeli Günler dedi ki...

Yemek Atlası; Gökçe süper moral verdin. umarım bu kadar detayı aklımda tutup pratikleşebilirim. öpüyorum çok çok.

cafenoHut dedi ki...

Çok sevindim senin adına. Tabiki İzmir'de o kurs:(
Ben fotoğraf makinasını aldığımdan beri teknik hiçbirşey bilmeden şakada şakada çekip duruyorum. Kendi kendime teknikler geliştirdim... Şöyle olunca çekmiyor, böyle olunca karanlık falan gibi:) Çok bilimsel yani...
İş yerinde zaten çok yoğunum akşamalrı da blogla ilgili fotoğraf ayarlama, sizlerin bloglarını okuma etme derken resmen ters düşüyorum. Ama bir ara kesin gitmeliyim bir kursa. Çok istiyorum..

Neşeli Günler dedi ki...

evet İzmir'de ve en güzeli belediye destekli olması.işin özü anladığım kadarıyla kendince düşünüp yaptıklarının bu sanatta ki adlarını öğreniyosun. aslında çok da bişii yokmuş dimii yahu :))

tarchin dedi ki...

işin uzmanı değilim ama fotoğraflar çok hoş görünüyor.

Neşeli Günler dedi ki...

sevgili Tarchin çok teşekkürler. bunlar "okuduğumuzu anladık mı?" kapsamında, ilerleyen zamanda " neler öğrendik?" çekimleri de olacak inşallah. bu arada "home sweet home" bitti.çerçevelenmeyi bekliyor :D

elmalı kurabiye dedi ki...

başarılar.ben de geçen sene gittim.o ana kadar ne kadar kolaymış eskiden resim çekmek dedim,çevir auto ya,çek.Ama şimdi öyle mi yok enstantane ayarla,yok diyafram...
kursu ben sonlandıramadım,çocuk engelinden dolayı.senin gibiler sayesinde güzel resimler görüyoruz.
sevgiler...

Neşeli Günler dedi ki...

merhaba elmalı kurabiye. benim niyetin 8 ayı tamamlamak. ama şu bir gerçek ki daha az fotoğraf çeker oldum :( ayrıca güzel fotoğraf görüyoruz demişsin,çok incesin. sahaya çıkabilsem gerçekten güzel birşeyler çekebileceğim ama gündemde bir nişan bi doğumgünü kurabiyesi var. hal böyle olunca pek birşey yapamıyorum. sevgiler
bu arada bayılırım elmalı kurabiyeye :))