16 Kasım 2011 Çarşamba

Dinledim...Zaz

Şu geçtiğimiz haftalarda,Akbank Caz Festivali kapsamında Zaz Türkiye'ye geldi ve ne mutlu bize ki sadece İstanbul değil İzmir'de onu canlı canlı dinleme şansını buldu. Deprem'in iç yakan sıcağında ve tam da nelerin olup bittiğinin farkında olmadığımız o gün,Fransa'dan gelen ve 2-3 kelime dışında İngilizce bilmeyen bu kız ve arkadaşları bize kendimizi 2 saatliğine iyi hissettirdi.
Zaz'ın cazı yorumlaması bence harikaydı. Ancak beni en çok şaşırtan, kendisini izleyen kalabalıktan bir elin parmağını geçmeyecek kadar sayıda Fransızca bileni hesaba katmazsak, insanlara birşeyler anlatabilmek için, benim bugüne kadar tanık olmadığım bir çaba göstermesiydi. Öyle ki,Fransızca bilen bir dinleyiciyi hiç tereddütsüz sahneye çıkartması,sanırım bizim yerli sanatçılarımızın çoğunun da gösteremeyeceği bir özgüven ve alçakgönüllülük hareketiydi,bence. Gittim,gördüm,dinledim. Kendim için iyi birşey yaptım. Ve sanırım bu Zaz bizim evin yaramaz kızı olacak ve daha çok kereler Türkiye'ye gelecek...
Alçakgönüllülüğünü kaybetmez umarım.


Zaz à Montmarte : Les passants LEXPRESS

1 yorum:

Bolat dedi ki...

Evet katılıyorum, gidenler gitti gelsin yenileri :)
Çok şeker bir insan yaa.