24 Kasım 2011 Perşembe

Öğretmenim canım benim

Öğretmenlerimi hep sevdim. Yıldızımızın barışmadığı öğretmenlerim de oldu tabii ama asla saygısızlık etmedim. Şanslıydım da, mesleğini seven öğretmenlerim vardı. "Ammaaan hiç birşey olamazsan öğretmen olursun" cahilliğinden uzak, seçtiği mesleğin kutsallığının ve sirayet gücünün farkındaydılar hepsi. Değerleri vardı. İdealleri ve umutları da. Sıcaktılar, kafaydılar, şefkatliydiler. İlk öğrencilik yıllarımda kendimi "öğretmenim " demek yerinee "anne" diye seslenirken bulmuşluğum çoktur.
İlk öğretmenin çok önemli olduğunu düşünürüm. Çocuğa, aileden sonra eli ilk değen odur. Anne-Baba yarısı olsun isterim. Korusun, kollasın, eğitsin, öğretsin.
Can da,saygısızlık etmesin, kendisini onun yanında rahat hissetsin, sorsun-cevaplansın, yıllar geçse de hep sevgiyle hatırlasın. Dün akşamdan beri ona,bugünü anlatıyoruz babasıyla. Çiçek aldık. Öğretmenine verirken "öğretmenler gününüz kutlu olsun öğretmenim dersin. Sonra da bütün öğretmenlerini tek tek öpüp kutlarsın. anlaştık mı?" dedik durduk. Tatlı tatlı sırıttı bize. Uyudu. Uyandı. Biz kaldığımız yerden devam " Çiçeğini vereceksin,kutlayacaksın,öpeceksin..." Anne-baba birşey öğretir de dönüp sormaz mı " Naaapıcakmışşsınnnn?" diye. Sorduk biz de. Beresini takarken cevapladı " Melikee,al bakalım bu senin, diycemm bi dee öpçeeemmmmm"
Gülmedim...o gidinceye kadar,sonra çatladım tabii gülmekten.



Önemini bilerek bu mesleği seçmiş, hayatımıza ışık tutan Cumhuriyet neferi öğretmenlerimiz, gününüz kutlu olsun.
Emekleriniz ödenmez !


6 yorum:

cafenoHut dedi ki...

:))) Melike ne şanslı

Neşeli Günler dedi ki...

bence de ama ona da sormak lazım :)))

Sedo kız dedi ki...

:)) Biraz erken değil mi yaw, vay çapkın Can vaaaay :))

Neşeli Günler dedi ki...

sedo kız; o meselelerden haberi yok henüz :)))

sonsuz dekorasyon dedi ki...

şanslı bıcırık çok tatlı ama:)

http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

Neşeli Günler dedi ki...

teşekkürler :)