6 Mart 2012 Salı

Hastalık bahane

Her salgında olduğu gibi bu salgında da ben ve Can yine(!) hasta olduk. Bu sefer ki Can'da nezle şeklindeydi,faza hırpalamadı neyseki. Ben de hafif kırgınlık hissiyle başgösteren nezle bir gece vakti ateşle kendini iyice yerleştirdi bünyeme.Hal böyle olunca 1 hafta evdeydik. Eh insan hasta da olsa usta da olsa evi özlemenin ( ki şunun şurasında 1 ay oldu çalışmaya başlayalı)verdiği enerjiyi nasıl tüketeceğini bilemiyor ve veriyor kendini mutfağa. Onca yemekten sonra, epey bir zaman önce Yemek Atlası- Gökçe'nin burada tarifini verdiği mısır ekmeğini yapabildim nihayet.


Lezzetli,kıtırık,kekimsi bir ekmekmiş meğer. Misafir geldiğinde, hemen yapılabilecek hayat kurtarır bir tarif. Bitti mi? Bitmeezzzz,yanına arkadaş ister ;)
İzmir'de kışın çok ot olur. Kimi kırdan bayırdan kendi toplar.Kimi pazardan alır. Cibes,turpotu,radika,ebegümeci,ısırgan,pazı,kuzu ıspanak,şevketi bostan ve diğerleri... Kış boyunca hergün , ya ot salatası ya ot kavurması ya da otlu börek mutlaka yeriz. Öyle ki ülke nin su giderinde İzmir'in ciddi bir payı vardır bence. Tanıştırayım, ısırgan böreği ve Bademler Köyü'nün süzme yoğurdu :)


Bilen bilir, bu ısırgan acayip birşeydir. Lezzeti muhteşemdir ve fakat yıkama sırasında elleri çok pis dalar :). Öyle ki bazen 2 gün kızarıklığı geçmez ellerimden. Ama ne olursa olsun ,ısırgan her türlü candır :)

Ben fotoğrafları çekerken tahinli pide henüz fırından çıkmadığından üçlemeyi çayla tamamladım. Sedo Kız'ın ak-pak bardak altlıkları da oradaydı tabii ;)


Kalasınız sağlıcakla.

15 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

geçmiş olsun canım
acil şifalar
:))

colette dedi ki...

Müjdeciğim çok geçmiş olsun ikinize de! Bu kış kaç kez grip olduğumu ben bile unuttum ,ne kışmış ama ? Isırganın her türlüsü benim de makbulüm,afiyet olsun canım.

cafenoHut dedi ki...

Çok çoook geçmiş olsun. Ben de geçtiğimiz cumartesi günü çok üşüdüm, onun acısı sonradan çıakcak diye acayip korkuyorum ki benim gribim kendini direk bronşit olarak göstereceğinden ailecek tedirginiz:)
Bu arada bir egeli olarak o otları biz de çok severiz ısırganı biliyorum ama annem nedense pek yapmazdı, bizse İstanbul'da nereden bulup da yapacağız:(
Bizim yerimize de yiyin bari. Afiyet bal şeker olsun.

Sevdiye dedi ki...

Çooook geçmiş olsun, böreği canım çekti ama hayatta yapmam, ısırgana dokunamam, anneme havale ederim, hanimiş bakem tarifi :D
Masa örtün pek güzelmiş, pek uyumlu bir çift olmul bardak altlarıyla :)))

Neşeli Günler dedi ki...

bir kase lezzet, çok teşekkürler,geçse ve bitse :S

colette; Nilgün Abla bizim de sayısı belli değil,ama çok canımı sıktı bu kış hastalıklar.

cafenoHut; amanın ! olmazsın inşallah Ayda. annen de daladığı için yapmıyor olabilir. çoğu insan bu yüzden yapmıyor zaten. mümkün olsa da yollasam İstanbul'a:(

Sevdiye; tarif vereyim. öyle çok aman aman bişey değil. bir teflon tavayı azıcık yağlıyorsun. 1 yufkayı,kenarlardan taşacak şekilde yerleştiriyorsun. diğer bir yufkayı 2 ye bölüyorsun. yarısını gelişigüzel yırtıp tabana koyuyorsun,azıcık zeytinyağ azıcık sütle ıslatıyorsun. iç harcın ne ise onu koyuyorsun. kalan yarım yufkayı yine parçalayıp harcın üstünü kapatıyorsun. yine azıcık yağ azıcık sütle ıslatıyorsun.ve en son,kenarlardan taşan yufkaları da en üste kapatıyorsun. ocağı yakıyorsun altı kızarana kadar pişirip ters çeviriyorsun.2 tarafı da pişince mideye indiriyorsun :) bildiğin tava böreği yani :)ğer tavan büyükse ya da derinse 1 yufka ve biraz daha harç ekleyebilirsin. çok pratik olduğundan ben pazar sabahları da yapıyorum bazen.afiyet olsun

Deli Anne dedi ki...

geçmişler olsun Müjdem, ben de bugün şifayı katım sanki..

Neşeli Günler dedi ki...

yapma ya! kuzular olmasa bari. sana da geçmiş olsun Mümine'cim.

Yemek Atlasi dedi ki...

Müjde'cim afiyet şeker olsun! Beğendiğine öyle sevindim ki :)

Ege'nin otlarını ben de çok seviyorum. Annem egeli benim, buldukça bu otları hep yapar. Rahmetli anneannem ısırgan otundan börek yapardı. Onu hatırlattın bana. Biz seviyoruz diye elleri yansa da o ısırganları temizler illaki yedirdi bize.

Ben de senin tarifini isteyecektim ki Sedo'ya yazmışsın. Çok basit görünüyor. Isırgan bulamazsan ıspanakla yaparım artık :)

Neşeli Günler dedi ki...

basitten bile basit Gökçe'cim,en harikasını yapacağına eminim ;)

zeynep dedi ki...

bende yapıyorum mısır ekmeği sık sık memlektten gelen mısır unuyla.) en güzeli yoğurda doğrayıp yemek..

Neşeli Günler dedi ki...

Zeynep; biz de bildiğimizden değil tesadüfen yoğurtla yedik. çok sevdik sevmesine de bir de şu GDO olmasaydı :(

guzelgul dedi ki...

gecmis olsun canim.Bende yeni atlattim :( bu arada blogunu yeni buldumn hemen takibe aldim :)

Mein Blog/Blogum

Neşeli Günler dedi ki...

hoşgeldiniz Güzelgül,size de geçmişler olsun :)

Trendsum dedi ki...

Çok geçmiş olsun.. Ben de yeni buldum siteni takibe aldım ;)

http://trendsum.blogspot.com/

Neşeli Günler dedi ki...

Trendsum; hoşgeldiniz ve teşekkürler :)